Archiwum - Aktualności

07 stycznia 2016 13:42

Informacja dla przedsiębiorców posiadających zezwolenie na sprzedaż napoi alkoholowych

Informacja dla przedsiębiorców dotycząca opłat za sprzedaż napojów alkoholowych

 

 

 

       Urząd Gminy Szulborze Wielkie przypomina Przedsiębiorcom prowadzącym sprzedaż napojów alkoholowych, na podstawie zezwoleń wydanych przez Wójta Gminy Szulborze Wielkie, że w dniu  31.01. 2016 r. mija termin składania oświadczeń o wartości sprzedanych napoi alkoholowych, oraz  dokonania wpłaty I raty opłaty rocznej za korzystanie z zezwoleń w roku bieżącym.

       Oświadczenie należy złożyć w terminie  do 31 stycznia 2016 r. w Urzędzie Gminy Szulborze Wielkie ul. Romantyczna 2 pok. Nr 13 lub za pośrednictwem poczty na adres   Urząd Gminy w Szulborzu Wielkim; ul. Romantyczna 2; 07-324 Szulborze Wielkie (decyduje data stempla pocztowego).

        Należność można  wpłacać bezpośrednio na rachunek Urzędu Gminy Szulborze Wielkie                                      (Nr rachunku 59 8923 1050 0800 0420 2008 0001) w BS   Ostrów Mazowiecka Oddział Zaręby Kościelne z adnotacją: ( za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych  …. rata 2016 r. lub gdy wpłata jest za cały rok – opłata za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych za 2016 rok ).

         W przypadku gdy ważność zezwolenia na sprzedaż napoi alkoholowych mija w roku kalendarzowym nie ma możliwości rozłożenia na raty opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napoi alkoholowych. W takim przypadku przedsiębiorca zobowiązany jest do dnia 31 stycznia dokonać wpłaty za okres do dnia końca ważności zezwolenia w danym roku.

        Nie złożenie oświadczenia lub niedokonanie wpłaty w terminie wyznaczonym przez Ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2015 poz. 1286 ze zmianami), skutkuje wygaśnięciem zezwolenia, niezależnie od przyczyny braku opłaty.

       Zgodnie z istniejącym orzecznictwem, decyzja stwierdzająca wygaśnięcie zezwolenia ma charakter deklaratoryjny, tj. potwierdza jedynie skutek, który już wystąpił z mocy ustawy. Oznacza to, że jeżeli nie dokonano w wymaganym terminie opłaty – to zezwolenie wygasło z upływem terminu do jej dokonania. Dalsza ewentualna sprzedaż prowadzona jest wówczas bez zezwolenia, że wszystkimi z tego wynikającymi konsekwencjami (art. 43 ustawy), niezależnie od daty, w której wygaśnięcie zezwolenia zostanie prawomocnie stwierdzone w drodze decyzji.

       Termin do dokonania opłaty ma charakter materialnoprawny, czyli nie podlega przywróceniu, a organ administracji nie ma prawnej możliwości dokonywania oceny przyczyn nie dokonania opłaty w terminie.

Przedsiębiorca któremu zezwolenie wygaśnie z powodu nie dokonania opłaty w ustawowym terminie, może się ubiegać ponownie o jego wydanie po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji stwierdzającej wygaśnięcie zezwolenia.

 

       Druk oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych znajduje się w załączniku do niniejszej informacji, oraz na stronie Urzędu Gminy Szulborze Wielkie www.ugszulborze.pl zakładka druki do pobrania.

 

 

Przeczytano: 1785 razy. Wydrukuj|Do góry

Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
Moja Komenda