07 stycznia 2016 13:42
Informacja dla przedsiębiorców dotycząca opłat za sprzedaż napojów alkoholowych |
|
|
Urząd Gminy Szulborze Wielkie przypomina Przedsiębiorcom prowadzącym sprzedaż napojów alkoholowych, na podstawie zezwoleń wydanych przez Wójta Gminy Szulborze Wielkie, że w dniu 31.01. 2016 r. mija termin składania oświadczeń o wartości sprzedanych napoi alkoholowych, oraz dokonania wpłaty I raty opłaty rocznej za korzystanie z zezwoleń w roku bieżącym. Oświadczenie należy złożyć w terminie do 31 stycznia 2016 r. w Urzędzie Gminy Szulborze Wielkie ul. Romantyczna 2 pok. Nr 13 lub za pośrednictwem poczty na adres Urząd Gminy w Szulborzu Wielkim; ul. Romantyczna 2; 07-324 Szulborze Wielkie (decyduje data stempla pocztowego). Należność można wpłacać bezpośrednio na rachunek Urzędu Gminy Szulborze Wielkie (Nr rachunku 59 8923 1050 0800 0420 2008 0001) w BS Ostrów Mazowiecka Oddział Zaręby Kościelne z adnotacją: ( za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych …. rata 2016 r. lub gdy wpłata jest za cały rok – opłata za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych za 2016 rok ). W przypadku gdy ważność zezwolenia na sprzedaż napoi alkoholowych mija w roku kalendarzowym nie ma możliwości rozłożenia na raty opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napoi alkoholowych. W takim przypadku przedsiębiorca zobowiązany jest do dnia 31 stycznia dokonać wpłaty za okres do dnia końca ważności zezwolenia w danym roku. Nie złożenie oświadczenia lub niedokonanie wpłaty w terminie wyznaczonym przez Ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2015 poz. 1286 ze zmianami), skutkuje wygaśnięciem zezwolenia, niezależnie od przyczyny braku opłaty. Zgodnie z istniejącym orzecznictwem, decyzja stwierdzająca wygaśnięcie zezwolenia ma charakter deklaratoryjny, tj. potwierdza jedynie skutek, który już wystąpił z mocy ustawy. Oznacza to, że jeżeli nie dokonano w wymaganym terminie opłaty – to zezwolenie wygasło z upływem terminu do jej dokonania. Dalsza ewentualna sprzedaż prowadzona jest wówczas bez zezwolenia, że wszystkimi z tego wynikającymi konsekwencjami (art. 43 ustawy), niezależnie od daty, w której wygaśnięcie zezwolenia zostanie prawomocnie stwierdzone w drodze decyzji. Termin do dokonania opłaty ma charakter materialnoprawny, czyli nie podlega przywróceniu, a organ administracji nie ma prawnej możliwości dokonywania oceny przyczyn nie dokonania opłaty w terminie. Przedsiębiorca któremu zezwolenie wygaśnie z powodu nie dokonania opłaty w ustawowym terminie, może się ubiegać ponownie o jego wydanie po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji stwierdzającej wygaśnięcie zezwolenia.
Druk oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych znajduje się w załączniku do niniejszej informacji, oraz na stronie Urzędu Gminy Szulborze Wielkie www.ugszulborze.pl zakładka druki do pobrania. |
|